Tworzenie i zarządzanie plikiem produktowym
tworzenie i zarządzanie plikiem produktowym
znajomość środowiska
e–commerce
znajomość platform sklepowych

Pozwól sobie na zwiększenie efektywności.

Docieraj do nowych klientów.

Odpowiednio stworzony i zarządzany plik produktowy daje możliwość korzystania z reklam Google Product Listing Ad (Google Shopping), kampanii zakupowych na Facebooku czy na popularnych porównywarkach cenowych.

Oszczędzaj czas.

Kompleksowo zajmujemy się plikiem produktowym oraz związanymi z nimi procesami. Odpowiednia konfiguracja oraz dbałość o szczegóły pozwala na lepszą optymalizację kampanii. Dzięki temu oszczędzasz czas, który możesz przeznaczyć na rozwój biznesu.

Wykorzystuj potencjał nowych kanałów reklamowych.

Wykorzystanie pliku produktowego umożliwia aktualizację oferowanego asortymentu w wielu kanałach sprzedaży równocześnie, co pozwala znacząco ograniczyć wymagane nakłady pracy.

Zwiększ intencje zakupowe.

Wykorzystując plik produktowy w prosty sposób dotrzesz do użytkowników, którzy przeglądali produkty na sklepie, ale nie dokonali transakcji poprzez wyświetlenie im powiązanych produktów z ich zainteresowaniem.

Tworzenie i zarządzanie plikiem produktowym to kluczowy element nowoczesnego marketingu e-commerce. Plik produktowy, będący zbiorem danych o oferowanych produktach, jest niezbędny do prowadzenia efektywnych kampanii reklamowych w Google, Facebooku oraz na platformach porównywarek cenowych.

Plik ten zawiera szczegółowe informacje o produktach, takie jak nazwy, ceny, opisy, kategorie, zdjęcia oraz inne istotne atrybuty. Dzięki temu możliwa jest precyzyjna prezentacja oferty w różnych kanałach reklamowych. Umożliwia to nie tylko lepsze targetowanie reklam, ale także automatyzację wielu procesów marketingowych, co znacząco zwiększa efektywność działań.

Prawidłowo skonfigurowany i zarządzany plik produktowy pozwala na sprawną optymalizację kampanii reklamowych. Można w nim szybko wprowadzać zmiany, takie jak aktualizacja cen, dostępności produktów czy dodawanie nowych pozycji, co jest kluczowe w dynamicznie zmieniającym się środowisku e-commerce.

Korzystanie z pliku produktowego przekłada się bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży sklepu internetowego. Ułatwia to dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów, prezentując im najbardziej aktualne i atrakcyjne oferty. W rezultacie sklep internetowy staje się bardziej konkurencyjny i lepiej dostosowany do potrzeb i oczekiwań rynku.

Charakterystyka pliku produktowego

Plik produktowy to fundament działań sprzedażowych w sieci. Sam w sobie nie jest narzędziem sprzedaży - nie przekłada się bezpośrednio na zysk. Jego wpływ jest pośredni - umożliwia działanie innym narzędziom oraz sprawne działanie pozostałych procesów.

Tworzenie i zarządzanie plikiem produktowym
Tworzenie i zarządzanie plikiem produktowym
Plik produktowy umożliwia integrację sklepu internetowego z systemami reklamowymi. Dzięki niemu można korzystać z wielu kanałów reklamy, docierając do szerszego grona odbiorców. Według danych 
Smart Insights
, w sklepach internetowych w USA reklamy produktowe Google stanowią obecnie 76,4% wydatków na reklamy w sieci wyszukiwania i zdobywają 85,3% wszystkich kliknięć. Brak lub nieprawidłowy plik produktowy znacząco ograniczają więc liczbę klientów.
Joachim Gaweł

Analitycs Team Leader

Sprawdź, co więcej możemy Ciebie dla Ciebie zrobić.
Baza wiedzy

Jest to plik występujący najczęściej w formacie .xml, .txt będący zbiorem informacji na temat oferowanego asortymentu.

Plik produktowy służy do wymiany informacji między systemami reklamowymi, a sklepem internetowym – umożliwia działania marketingowe reklamujące asortyment sklepu internetowego.

Tak, produkt zostanie zaktualizowany w pliku produktowym. Należy jednak pamiętać, że aktualizacja nastąpi w dwóch przypadkach:
1. Zaktualizujemy plik ręcznie. Wtedy produkt będzie widoczny w kampaniach reklamowych po ok. 30 – 60 min.
2. Plik zaktualizuje się automatycznie w godzinach nocnych 12.00 – 2.00

Ceny promocyjne będą widoczne w kampaniach, ale trzeba pamiętać, by dodać je w odpowiedniej formie do pliku produktowego. Ceny należy zawrzeć w parametrze sale_price, który powinien zawierać indywidualną cenę promocyjną dla danego produktu.

Parametry wymagane do skonfigurowania podstawowego pliku produktowego dla Google Merchant Center to:

  • identyfikator produktu,
  • tytuł produktu,
  • opis produktu,
  • link bezpośredni do produktu na stronie
  • link do zdjęcia produktu,
  • dostępność produktu,
  • cena produktu,
  • marka produktu,
  • GTIN,
  • stan produktu.

Plik produktowy jest listą produktów z dodatkowymi informacjami, które je opisują. Informacje te nazywamy atrybutami. Dzielimy je na obowiązkowe, które są wymagane przez Google oraz opcjonalne. Przykładowe atrybuty to np. identyfikator, cena czy tytuł produktu.

Nie, takie produkty nie są wyświetlane w reklamach, natomiast są one wykorzystywane do lepszego uczenia się kampanii remarketingowych, bazujących na użytkownikach, którzy przeglądali poszczególne produkty. Na tej podstawie dobierają propozycje powiązanych przedmiotów.

Tak, istnieje możliwość edycji poszczególnych parametrów produktów w pliku produktowym. Można tego dokonać za pomocą reguł automatycznych w panelu administracyjnym danego narzędzia reklamowego.

W pliku produktowym nie muszą znajdować się wszystkie produkty. Niemniej jednak jako agencja rekomendujemy zawarcie całego asortymentu, ponieważ systemy reklamowe mogą się wtedy lepiej nauczyć i dostosować do wyświetlania reklam spersonalizowanych np. w postaci remarketingu dynamicznego.

Plik produktowy w zależności od przeznaczenia aktualizuje się raz dziennie (Google Ads) lub co godzinę (Facebook Ads).

Zapisz się do newslettera

Pozwól się zaskoczyć nowościami, poradami, darmowym dostępem do materiałów edukacyjnych. Otrzymuj powiadomienia o wpisach na naszym blogu i nie tylko!