e–commerce
Pozwól sobie na zwiększenie efektywności.
Docieraj do nowych klientów.
Odpowiednio stworzony i zarządzany plik produktowy daje możliwość korzystania z reklam Google Product Listing Ad (Google Shopping), kampanii zakupowych na Facebooku czy na popularnych porównywarkach cenowych.
Oszczędzaj czas.
Kompleksowo zajmujemy się plikiem produktowym oraz związanymi z nimi procesami. Odpowiednia konfiguracja oraz dbałość o szczegóły pozwala na lepszą optymalizację kampanii. Dzięki temu oszczędzasz czas, który możesz przeznaczyć na rozwój biznesu.
Wykorzystuj potencjał nowych kanałów reklamowych.
Wykorzystanie pliku produktowego umożliwia aktualizację oferowanego asortymentu w wielu kanałach sprzedaży równocześnie, co pozwala znacząco ograniczyć wymagane nakłady pracy.
Zwiększ intencje zakupowe.
Wykorzystując plik produktowy w prosty sposób dotrzesz do użytkowników, którzy przeglądali produkty na sklepie, ale nie dokonali transakcji poprzez wyświetlenie im powiązanych produktów z ich zainteresowaniem.
Tworzenie i zarządzanie plikiem produktowym to kluczowy element nowoczesnego marketingu e-commerce. Plik produktowy, będący zbiorem danych o oferowanych produktach, jest niezbędny do prowadzenia efektywnych kampanii reklamowych w Google, Facebooku oraz na platformach porównywarek cenowych.
Plik ten zawiera szczegółowe informacje o produktach, takie jak nazwy, ceny, opisy, kategorie, zdjęcia oraz inne istotne atrybuty. Dzięki temu możliwa jest precyzyjna prezentacja oferty w różnych kanałach reklamowych. Umożliwia to nie tylko lepsze targetowanie reklam, ale także automatyzację wielu procesów marketingowych, co znacząco zwiększa efektywność działań.
Prawidłowo skonfigurowany i zarządzany plik produktowy pozwala na sprawną optymalizację kampanii reklamowych. Można w nim szybko wprowadzać zmiany, takie jak aktualizacja cen, dostępności produktów czy dodawanie nowych pozycji, co jest kluczowe w dynamicznie zmieniającym się środowisku e-commerce.
Korzystanie z pliku produktowego przekłada się bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży sklepu internetowego. Ułatwia to dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów, prezentując im najbardziej aktualne i atrakcyjne oferty. W rezultacie sklep internetowy staje się bardziej konkurencyjny i lepiej dostosowany do potrzeb i oczekiwań rynku.
Charakterystyka pliku produktowego
Plik produktowy to fundament działań sprzedażowych w sieci. Sam w sobie nie jest narzędziem sprzedaży - nie przekłada się bezpośrednio na zysk. Jego wpływ jest pośredni - umożliwia działanie innym narzędziom oraz sprawne działanie pozostałych procesów.
- Budowanie zasięgu — Korzystanie z różnych źródeł reklamowych zwiększa możliwości zbudowania znajomości marki oraz produktów oferowanych na stronie.
- Podniesienie intencji zakupowej — Użytkownik przeglądał produkty, ale nie dokonał zakupu? Nic straconego będziemy go przekonywać do zakupu wykorzystując dane z pliku produktowego w reklamach remarketingowych.
- Zwiększenie sprzedaży — Wyświetlamy produkty osobom, które szukają konkretnego produktu w wyszukiwarce Google.
Analitycs Team Leader
Co to jest plik produktowy?
Jest to plik występujący najczęściej w formacie .xml, .txt będący zbiorem informacji na temat oferowanego asortymentu.
Do czego służy plik produktowy?
Jeżeli zmienię konfigurację produktu na stronie to czy on również zaktualizuje się w pliku produktowym?
Tak, produkt zostanie zaktualizowany w pliku produktowym. Należy jednak pamiętać, że aktualizacja nastąpi w dwóch przypadkach:
1. Zaktualizujemy plik ręcznie. Wtedy produkt będzie widoczny w kampaniach reklamowych po ok. 30 – 60 min.
2. Plik zaktualizuje się automatycznie w godzinach nocnych 12.00 – 2.00
Czy ceny promocyjne ze sklepu będą widoczne w kampaniach opartych o taki plik?
Ceny promocyjne będą widoczne w kampaniach, ale trzeba pamiętać, by dodać je w odpowiedniej formie do pliku produktowego. Ceny należy zawrzeć w parametrze sale_price, który powinien zawierać indywidualną cenę promocyjną dla danego produktu.
Jakie parametry w pliku produktowym są wymagane do skonfigurowania podstawowego pliku produktowego?
Parametry wymagane do skonfigurowania podstawowego pliku produktowego dla Google Merchant Center to:
- identyfikator produktu,
- tytuł produktu,
- opis produktu,
- link bezpośredni do produktu na stronie
- link do zdjęcia produktu,
- dostępność produktu,
- cena produktu,
- marka produktu,
- GTIN,
- stan produktu.
Jak wygląda plik produktowy?
Plik produktowy jest listą produktów z dodatkowymi informacjami, które je opisują. Informacje te nazywamy atrybutami. Dzielimy je na obowiązkowe, które są wymagane przez Google oraz opcjonalne. Przykładowe atrybuty to np. identyfikator, cena czy tytuł produktu.
Jeżeli w pliku znajdują się produkty niedostępne lub oczekujące na dostawę, to będą wyświetlane w reklamach?
Nie, takie produkty nie są wyświetlane w reklamach, natomiast są one wykorzystywane do lepszego uczenia się kampanii remarketingowych, bazujących na użytkownikach, którzy przeglądali poszczególne produkty. Na tej podstawie dobierają propozycje powiązanych przedmiotów.
Czy można edytować poszczególne parametry produktów w pliku produktowym?
Tak, istnieje możliwość edycji poszczególnych parametrów produktów w pliku produktowym. Można tego dokonać za pomocą reguł automatycznych w panelu administracyjnym danego narzędzia reklamowego.
Czy wszystkie produkty z oferty sklepu muszą znajdować się w pliku produktowym?
W pliku produktowym nie muszą znajdować się wszystkie produkty. Niemniej jednak jako agencja rekomendujemy zawarcie całego asortymentu, ponieważ systemy reklamowe mogą się wtedy lepiej nauczyć i dostosować do wyświetlania reklam spersonalizowanych np. w postaci remarketingu dynamicznego.
Jak często odświeża się plik produktowy na poszczególnych kanałach reklamowych?
Plik produktowy w zależności od przeznaczenia aktualizuje się raz dziennie (Google Ads) lub co godzinę (Facebook Ads).