Pozycjonowanie lokalne

Zajmij pierwsze miejsce w wyszukiwarce i pokonaj konkurencję w Twojej okolicy.
Hej!

napisz do nas

dopasowana strategia
optymalizacja strony i działania off-site
skuteczne frazy kluczowe
długotrwałe i solidne efekty

Pozwól znaleźć się lokalnie

Pokaż się klientom z Twojej okolicy.

Pozycjonowanie lokalne to Twoja szansa na zyskanie pokaźnego grona nowych klientów. Zajmij wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na frazy związane z miejscowością lub regionem, w jakim działasz i dotrzyj zarówno do osób, które tam mieszkają, jak i turystów potrzebujących skorzystać z Twojej usługi.

Daj się szybko znaleźć i poznać.

W ramach lokalnego SEO dodamy wizytówkę Twojej firmy do Google i uwidocznimy ją na mapie. Dzięki temu Twoi potencjalni klienci odnajdą Twoją firmę i za jednym kliknięciem zyskają adres, numer telefonu i link do strony, czyli wszystkie informacje, których potrzebują, by się z Tobą skontaktować i do Ciebie dotrzeć. To prostota, którą docenią.

Pokonaj konkurencję i zwiększ zyski.

Konkurencja nie śpi. Zacznij kampanię pozycjonowania lokalnego już teraz i zdobądź pozycje w Google, które w innym wypadku zajmą pozostałe firmy z Twojego regionu. Pokaż się potencjalnym klientom i przekonaj do swojej oferty, odbierając ich bezpośredniej konkurencji.

Zbuduj świadomość i rozpoznawalność swojej firmy w okolicy.

Im częściej odbiorcy zetkną się z Twoją stroną i nazwą Twojej firmy w Internecie, tym większa szansa, że ją zapamiętają i kiedy tylko będą potrzebować usługi, jaką świadczysz, odezwą się. Lokalne pozycjonowanie to doskonały sposób, by zbudować świadomość swojej marki w okolicy i zwiększyć jej rozpoznawalność. Stanowi dopełnienie dla tradycyjnego marketingu szeptanego.

Pozycjonowanie to Twoja szansa na efektywne zwiększenie zysków.

Lokalne pozycjonowanie wymaga stosunkowo niewielkiego nakładu finansowego, a dobrze prowadzone, przynosi duże zyski. Masz małą lub średnią firmę zakorzenioną w konkretnym miejscu? Lokalne SEO to doskonała propozycja dla Ciebie. Skupiając się na lokalnym rynku, nie musisz konkurować z ogólnopolskimi markami, więc Twój próg wejścia w SEO jest ustawiony naprawdę nisko.

Jeśli więc zastanawiasz się, w jaki marketing zainwestować, znasz już odpowiedź! SEO przyniesie Ci wymiernie i długotrwałe korzyści – większą liczbę klientów i rozpoznawalność na miejscowym rynku, które szybko przełożą się na większe zyski.

Co zrobimy dla Ciebie w ramach pozycjonowania lokalnego?

Audyt SEO

To pierwszy i kluczowy etap w całym procesie lokalnego pozycjonowania. Dzięki audytowi dokładnie poznamy parametry Twojej strony, sprawdzimy jej aktualną widoczność w wyszukiwarce i zlokalizujemy ewentualne błędy wymagające naprawy. Przyjrzymy się także działaniom Twojej konkurencji.

Dobór fraz kluczowych

Pozycjonowanie lokalne, jak sama nazwa wskazuje, wymaga skupienia się na ściśle określonym obszarze geograficznym i zbudowania pozycji w Google na podstawie zapytań odnoszących się do tego obszaru, najczęściej miejscowości czy nawet dzielnicy w danym mieście. Przygotujemy zestaw różnorodnych fraz kluczowych, odzwierciedlających realne zapytania Twoich potencjalnych klientów. Przykład? „kwiaciarnia Kraków” lub „dobry dentysta Gdańsk”. Nie pominiemy również keywordów związanych z frazami „godziny otwarcia”, „czynne w niedzielę”, czy „blisko mnie”.

Strategia SEO

To moment, w którym – mając konkretną wiedzę pozyskaną wcześniej z audytu – planujemy przyszłe działania, dzięki którym poprawimy widoczność Twojej strony w Google. Ustalimy też, kiedy wdrażać poszczególne rozwiązania tak, by uzyskane pozycje utrzymać przez długi czas i przełożyć je na wymierne efekty biznesowe. W strategii uwzględnimy oczywiście charakter Twojej działalności – to, czy świadczysz usługi wyłącznie w tej konkretnej miejscowości, czy zależy Ci też na sprzedaży online.

Optymalizacja on-site

Jednym z pierwszych etapów pozycjonowania lokalnego jest zoptymalizowanie Twojej strony WWW – tak, by spełniała wymogi narzucone przez wyszukiwarkę i przypodobała się robotowi Google. Do najważniejszych elementów takiej optymalizacji należy sprawdzenie i przeredagowanie tytułów podstron, opisów na stronie, adresów URL i nagłówków, znaczników ALT i linkowania wewnętrznego, a także dostosowanie strony do urządzeń mobilnych. Już teraz wykorzystamy dobrane wcześniej frazy kluczowe.

Działania off-site

To przede wszystkim pozyskanie wartościowych linków ze sprawdzonych źródeł, czyli link building. Takie linki budują autorytet witryny w oczach Google i pozwalają na dotarcie do nowych klientów. Wykorzystamy do tego m.in. lokalne serwisy tematyczne, miejscowe portale informacyjne i katalogi firm w regionie.

Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne
Według raportu 77 Online Reputation Statistics for 2022 blisko połowa, bo aż 46% zapytań w Google dotyczy fraz lokalnych. Ważne zatem, by zadbać o widoczność biznesu lokalnie. Nie należy tu także zapominać o opinii w wizytówce Google Moja Firma. We wspomnianym badaniu aż 94% odpowiadających przyznało, że pozytywne recenzje sprawiają, że chętniej skorzystają z usług firmy.
Jakub Trybuła

SEO Specialist

Sprawdź, co więcej możemy Ciebie dla Ciebie zrobić.
Baza wiedzy

Dzięki założeniu i aktywnemu prowadzeniu wizytówki Google Moja Firma możemy na bieżąco informować użytkownika o istotnych zmianach dotyczących naszej firmy. Zmiana godzin otwarcia, wskazówki dojazdu, zmiany w siedzibie. Pamiętajmy, że również w Mapach Google użytkownicy będą szukali informacji o naszej firmie, opinii użytkowników czy wskazówek dojazdu — jeżeli więc zmieniliśmy godziny otwarcia lub danego dnia nasza firma będzie zamknięta — zaktualizujmy dane w wizytówce.

Mniejszy nakład prac i nieco mniejsza konkurencyjność sprawia, że pozycjonowanie lokalne jest tańsze niż typowe, ogólne działania SEO. Nie oznacza to jednak, iż jest to łatwy i prosty proces, który będzie bardzo tani — działania te wciąż wymagają dużego doświadczenia i wiedzy, co ostatecznie uzasadnia końcową cenę usługi.

Działając na mniejszym obszarze, możemy spodziewać się, iż efekty zostaną osiągnięte szybciej. To jednak zależy od konkurencyjności regionu i branży, w jakiej funkcjonuje nasz biznes. Oczywiście pozycjonowanie na frazy zawierające nazwę miasta lub regionu może trwać krócej, jednak to każdorazowo indywidualny przypadek do rozpatrzenia. Możemy jednak w dużym uproszczeniu ująć, iż w stosunku do typowego pozycjonowania, efekty działań lokalnych będą możliwe do osiągnięcia w krótszym czasie.

Promocja biznesu z wykorzystaniem pozycjonowania lokalnego, przynosi najlepsze efekty w takich branżach jak gastronomia, motoryzacja (serwisy samochodowe), budowlana (usługi remontowe, wykończeniowe), prawo i administracja (kancelaria prawna, podatkowa, biuro rachunkowe, księgowość), medycyna i farmacja (lekarz, apteka, przychodnie, fizjoterapeuci) i wiele innych, o których tylko możesz pomyśleć w kontekście wyszukiwania informacji w pobliżu.

Case study