Pozwól znaleźć się lokalnie
Pokaż się klientom z Twojej okolicy.
Pozycjonowanie lokalne to Twoja szansa na zyskanie pokaźnego grona nowych klientów. Zajmij wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na frazy związane z miejscowością lub regionem, w jakim działasz i dotrzyj zarówno do osób, które tam mieszkają, jak i turystów potrzebujących skorzystać z Twojej usługi.
Daj się szybko znaleźć i poznać.
W ramach lokalnego SEO dodamy wizytówkę Twojej firmy do Google i uwidocznimy ją na mapie. Dzięki temu Twoi potencjalni klienci odnajdą Twoją firmę i za jednym kliknięciem zyskają adres, numer telefonu i link do strony, czyli wszystkie informacje, których potrzebują, by się z Tobą skontaktować i do Ciebie dotrzeć. To prostota, którą docenią.
Pokonaj konkurencję i zwiększ zyski.
Konkurencja nie śpi. Zacznij kampanię pozycjonowania lokalnego już teraz i zdobądź pozycje w Google, które w innym wypadku zajmą pozostałe firmy z Twojego regionu. Pokaż się potencjalnym klientom i przekonaj do swojej oferty, odbierając ich bezpośredniej konkurencji.
Zbuduj świadomość i rozpoznawalność swojej firmy w okolicy.
Im częściej odbiorcy zetkną się z Twoją stroną i nazwą Twojej firmy w Internecie, tym większa szansa, że ją zapamiętają i kiedy tylko będą potrzebować usługi, jaką świadczysz, odezwą się. Lokalne pozycjonowanie to doskonały sposób, by zbudować świadomość swojej marki w okolicy i zwiększyć jej rozpoznawalność. Stanowi dopełnienie dla tradycyjnego marketingu szeptanego.
Pozycjonowanie to Twoja szansa na efektywne zwiększenie zysków.
Lokalne pozycjonowanie wymaga stosunkowo niewielkiego nakładu finansowego, a dobrze prowadzone, przynosi duże zyski. Masz małą lub średnią firmę zakorzenioną w konkretnym miejscu? Lokalne SEO to doskonała propozycja dla Ciebie. Skupiając się na lokalnym rynku, nie musisz konkurować z ogólnopolskimi markami, więc Twój próg wejścia w SEO jest ustawiony naprawdę nisko.
Jeśli więc zastanawiasz się, w jaki marketing zainwestować, znasz już odpowiedź! SEO przyniesie Ci wymiernie i długotrwałe korzyści – większą liczbę klientów i rozpoznawalność na miejscowym rynku, które szybko przełożą się na większe zyski.
Co zrobimy dla Ciebie w ramach pozycjonowania lokalnego?
Audyt SEO
To pierwszy i kluczowy etap w całym procesie lokalnego pozycjonowania. Dzięki audytowi dokładnie poznamy parametry Twojej strony, sprawdzimy jej aktualną widoczność w wyszukiwarce i zlokalizujemy ewentualne błędy wymagające naprawy. Przyjrzymy się także działaniom Twojej konkurencji.
Dobór fraz kluczowych
Pozycjonowanie lokalne, jak sama nazwa wskazuje, wymaga skupienia się na ściśle określonym obszarze geograficznym i zbudowania pozycji w Google na podstawie zapytań odnoszących się do tego obszaru, najczęściej miejscowości czy nawet dzielnicy w danym mieście. Przygotujemy zestaw różnorodnych fraz kluczowych, odzwierciedlających realne zapytania Twoich potencjalnych klientów. Przykład? „kwiaciarnia Kraków” lub „dobry dentysta Gdańsk”. Nie pominiemy również keywordów związanych z frazami „godziny otwarcia”, „czynne w niedzielę”, czy „blisko mnie”.
Strategia SEO
To moment, w którym – mając konkretną wiedzę pozyskaną wcześniej z audytu – planujemy przyszłe działania, dzięki którym poprawimy widoczność Twojej strony w Google. Ustalimy też, kiedy wdrażać poszczególne rozwiązania tak, by uzyskane pozycje utrzymać przez długi czas i przełożyć je na wymierne efekty biznesowe. W strategii uwzględnimy oczywiście charakter Twojej działalności – to, czy świadczysz usługi wyłącznie w tej konkretnej miejscowości, czy zależy Ci też na sprzedaży online.
Optymalizacja on-site
Jednym z pierwszych etapów pozycjonowania lokalnego jest zoptymalizowanie Twojej strony WWW – tak, by spełniała wymogi narzucone przez wyszukiwarkę i przypodobała się robotowi Google. Do najważniejszych elementów takiej optymalizacji należy sprawdzenie i przeredagowanie tytułów podstron, opisów na stronie, adresów URL i nagłówków, znaczników ALT i linkowania wewnętrznego, a także dostosowanie strony do urządzeń mobilnych. Już teraz wykorzystamy dobrane wcześniej frazy kluczowe.
Działania off-site
To przede wszystkim pozyskanie wartościowych linków ze sprawdzonych źródeł, czyli link building. Takie linki budują autorytet witryny w oczach Google i pozwalają na dotarcie do nowych klientów. Wykorzystamy do tego m.in. lokalne serwisy tematyczne, miejscowe portale informacyjne i katalogi firm w regionie.
SEO Specialist
Google Moja Firma - czy wizytówka jest istotna dla pozycjonowania lokalnego?
Dzięki założeniu i aktywnemu prowadzeniu wizytówki Google Moja Firma możemy na bieżąco informować użytkownika o istotnych zmianach dotyczących naszej firmy. Zmiana godzin otwarcia, wskazówki dojazdu, zmiany w siedzibie. Pamiętajmy, że również w Mapach Google użytkownicy będą szukali informacji o naszej firmie, opinii użytkowników czy wskazówek dojazdu — jeżeli więc zmieniliśmy godziny otwarcia lub danego dnia nasza firma będzie zamknięta — zaktualizujmy dane w wizytówce.
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?
Mniejszy nakład prac i nieco mniejsza konkurencyjność sprawia, że pozycjonowanie lokalne jest tańsze niż typowe, ogólne działania SEO. Nie oznacza to jednak, iż jest to łatwy i prosty proces, który będzie bardzo tani — działania te wciąż wymagają dużego doświadczenia i wiedzy, co ostatecznie uzasadnia końcową cenę usługi.
Kiedy ujrzę efekty, czyli ile trwa pozycjonowanie lokalne?
Działając na mniejszym obszarze, możemy spodziewać się, iż efekty zostaną osiągnięte szybciej. To jednak zależy od konkurencyjności regionu i branży, w jakiej funkcjonuje nasz biznes. Oczywiście pozycjonowanie na frazy zawierające nazwę miasta lub regionu może trwać krócej, jednak to każdorazowo indywidualny przypadek do rozpatrzenia. Możemy jednak w dużym uproszczeniu ująć, iż w stosunku do typowego pozycjonowania, efekty działań lokalnych będą możliwe do osiągnięcia w krótszym czasie.
W jakich branżach najlepiej sprawdza się lokalne SEO?
Promocja biznesu z wykorzystaniem pozycjonowania lokalnego, przynosi najlepsze efekty w takich branżach jak gastronomia, motoryzacja (serwisy samochodowe), budowlana (usługi remontowe, wykończeniowe), prawo i administracja (kancelaria prawna, podatkowa, biuro rachunkowe, księgowość), medycyna i farmacja (lekarz, apteka, przychodnie, fizjoterapeuci) i wiele innych, o których tylko możesz pomyśleć w kontekście wyszukiwania informacji w pobliżu.