Google Ads - Shopping CSS

Shopping CSS

Pozwól sobie sprzedawać skuteczniej.

Zaoszczędź do 20% za kliknięcie z pełną funkcjonalnością Zakupów Google!

Czym jest shopping CSS?

Twoje produkty wyświetlane w porównywarce.

Porównywarka zakupów (CSS – Comparison Shopping Service) to usługa, która zbiera oferty produktów od sprzedawców internetowych w celu przekierowania użytkowników do witryn handlowych i sfinalizowania sprzedaży. Portal CSS jest zatem portalem porównywania cen, w którym można porównywać różne produkty, usługi i ceny.

wizualizacja ofert Zakupy Google
Dlaczego warto?

Efektywne reklamy w Get Noticed Shop

Zakupy Google same w sobie są portalem CSS, który zatrzymuje do 20% ceny kosztu kliknięcia (CPC) jako swoją marżę. Korzystając z partnera CSS, takiego jak Get Noticed Shop, pomijamy do 20% marży CPC Google, a więc Twoje oferty pozostają bardziej skuteczne.

Google pozwala partnerom CSS na wyświetlanie reklam zakupowych na stronie wyszukiwarki za pośrednictwem Google Merchant Center. Te reklamy nie są wówczas wyświetlane jako „przez Google”, ale jako „przez Get Noticed Shop” a reklamodawcy otrzymują przewagę z powodu niższych o 20% cen kliknięć.

schemat dzialania css
schemat dzialania css
Ze złotówki wydanej za pomocą Get Noticed Shop cała złotówka zostanie wykorzystana do umieszczenia reklamy, w przeciwieństwie do Zakupów Google.

Mówiąc ściślej, oznacza to, że jeśli oferta handlowa w wysokości 1 zł zostanie złożona za pośrednictwem Zakupów Google, Google naliczy marżę w wysokości 0,20 zł i tylko 0,80 zł zostanie wykorzystane do faktycznego umieszczenia reklamy zakupowej.

Dlatego wyświetlając się w Zakupach Google poprzez Get Noticed Shop macie pewność, że jesteście bardziej konkurencyjni od innych sprzedawców, ponieważ w tym samym budżecie wyświetlacie się 20% częściej.

sprawdź historie zadowolonych klientów

baza wiedzy

Google CSS – czym jest?

Google CSS to uproszczona nazwa dla porównywarki cen produktów, która została stworzona przez Google dla przedsiębiorców, chcących prowadzić kampanie produktowe w ich usłudze Zakupy. Zaimplementowane do systemu towary z ustaloną maksymalną ceną za kliknięcie (CPC), biorą udział w aukcji z podobnymi produktami innych firm, a Google porównuje zadeklarowane kwoty i wyświetla w pierwszej kolejności te reklamy, w których maksymalny koszt kliknięcia, na jaki godzi się reklamodawca, jest najwyższy. 

Jak działa Google CSS?

Jeśli chcesz tworzyć kampanie produktowe w Google, musisz korzystać z porównywarki cen CSS (ang. Comparison Shopping Service), czyli narzędzia, które gromadzi dane na temat produktów różnych sklepów i służy do zestawiania cen towarów w Internecie. Bezpośrednio za jego pomocą nie można sprzedawać produktów, ale kieruje ono klientów z wyszukiwarki Google na stronę Twojego sklepu internetowego.

Jeszcze kilka lat temu jedyną dostępną porównywarką, za pomocą której można było prowadzić kampanie produktowe w Google Zakupy, był właśnie CSS Google’a. Narzędzie to działa do dziś i umożliwia sklepom wprowadzanie bazy produktów, by mogły być one reklamowane w wyszukiwarce i w zakładce Shopping. 

Za korzystanie z porównywarki Google liczy sobie jednak marżę w wysokości 20%, co sprawia, że nie cały zadeklarowany na kampanię budżet jest przeznaczany na kliknięcia. Aż jedna piąta całej sumy trafia do Google za to, że pełniło funkcję pośrednika. Obecnie istnieją jednak również inne porównywarki, które pozwalają uniknąć płacenia prowizji, w tym porównywarka CSS Get Noticed Shop.

Google CSS a inne porównywarki

Monopol Google na usługę CSS został w 2017 roku uznany za niezgodny z zasadami konkurencji i od tej pory również inne podmioty mogą tworzyć własne porównywarki cenowe umożliwiające prowadzenie kampani produktowych w wyszukiwarce. Odtąd wyszukiwarka Google i system Google CSS to dwa zupełnie różnie produkty. Oznacza to, że wszystkie porównywarki cen, łącznie z tą googlowską, muszą płacić za wyświetlenia reklam produktów w wynikach wyszukiwania na takich samych zasadach. Korzystanie z CSS innej firmy również pozwala na umieszczenie reklam towarów w Google, a jedyną różnicą jest to, że produkt będzie wyświetlał się, jako promowany nie przez Google, tylko przez inną firmę. W żaden sposób nie wpływa to jednak na miejsce w wynikach wyszukiwania, więc z tego rozwiązania korzysta coraz więcej marek.
Z punktu widzenia osoby, która płaci za kampanię, czyli właśnie z Twojego, wybór systemu CSS ma jednak duże znaczenie. Owszem, możesz skorzystać z CSS Google, jednak wtedy zapłacisz 20% prowizji w przypadku każdej kampanii. Dlatego my oferujemy Ci dostęp do naszej własnej porównywarki CSS Get Noticed Shop, dzięki której wyświetlimy Twoje produkty w Google bez konieczności płacenia marży.
W ten sposób Twój produkt zyskuje większe szanse w aukcji ofert w wyszukiwarce, bo pełny budżet kampanii jest wykorzystywany na płatność za kliknięcia. Oznacza to, że reklamy Twoich produktów będą wyświetlane częściej niż reklamy tych Twoich konkurentów, którzy ustalili taki sam maksymalny koszt kliknięcia (CPC), ale korzystają z porównywarki Google CSS.
Tańsze jest więc dla Ciebie samo prowadzenie kampanii produktowej. Pokażmy to na przykładzie. Jeśli dla danej reklamy ustalasz maksymalny koszt kliknięcia 10 groszy, za złotówkę powinieneś skierować do swojego sklepu internetowego 10 odbiorców. Powinieneś, ale jest przecież prowizja. Dlatego korzystając z Google CSS, za złotówkę dotrzesz nie do 10, lecz tylko do 8 odbiorców.
Jeśli jednak skorzystasz z naszej porównywarki CSS Get Noticed Shop, nie zapłacisz marży, więc kupisz w tej cenie pełne 10 kliknięć. Przy większych kwotach różnica jest jeszcze bardziej zauważalna. Przy naszej porównywarce za 10 złotych zapłacisz za 100 kliknięć, natomiast przy CSS Google tylko za 80.

Korzystanie z CSS krok po kroku

Jeśli zdecydujesz się na kampanie produktowe prowadzone za pośrednictwem naszej agencji, cały proces będzie dla Ciebie prosty i intuicyjny, a my pomożemy Ci przez niego przejść.
  1. Pierwszym krokiem będzie założenie dla Ciebie konta w Google Merchant Center, czyli usłudze, która umożliwia prowadzenie kampanii produktowych w wyszukiwarce. Nie jest to skomplikowane działanie, a żeby je wykonać, wystarczy mieć zwykłe konto w Google.
  2. Następnie połączymy Twoje konto w Google Merchant Center z naszą porównywarką CSS Get Noticed Shop i pobierzemy informacje o Twoich produktach. Później utworzymy z nich katalog i umieścimy go w porównywarce. 
  3. Gdy Twoja oferta będzie już wprowadzona, możemy tworzyć dla Ciebie kampanie z pominięciem prowizji Google, czyli aż o 20% taniej!
 

Jakie są korzyści wdrożenia Google CSS?

Skoro wiadomo już czym jest CSS od Google, warto wspomnieć także, jakie są korzyści wdrożenia takiej przeglądarki. Ponieważ Google CSS to narzędzie dedykowane przedsiębiorcom, przedstawione zostaną korzyści tej przeglądarki w prowadzeniu własnego biznesu. Google CSS będzie przydatne szczególnie w promowaniu sklepu internetowego, ale nie tylko. W czym Google CSS będzie przydatne i dlaczego to właśnie tę przeglądarkę cen warto wybrać dla swojej firmy? Jednym z większych plusów dla osób korzystających z Get Noticed CSS jest przede wszystkim możliwość unikania marż narzucanych przez Google w trakcie wykonywanych zakupów. Ponieważ marże takie mogą wynosić nawet do 20%, trzeba przyznać, że jest to spora oszczędność. Osoba prowadząca sklep internetowy może więc zyskać tańsze kliknięcia, pozbawione marży. Jedną z innych korzyści wdrożenia Google CSS dla przedsiębiorców jest również możliwość wyświetlania swoich reklam w miejscach mocno eksponowanych, a także częściej. Co za tym idzie, reklama firmy zyskuje na skuteczności i trafia do większej liczby odbiorców w zwiększonej częstotliwości. Ponieważ w tym tkwi istota skutecznej reklamy, mocno przemawia ten fakt na korzyść Google CSS. Firmy, małe biznesy, czy sklepy internetowe mogą za pomocą Google CSS skutecznie wypromować swoją działalność w Internecie i sprawić, że stanie się ona faktycznie rozpoznawalna

Zalety reklam w porównywarkach CSS

Jak wspomniano wcześniej, jedną z podstawowych zalet korzystania z porównywarki Get Noticed CSS jest możliwość ominięcia marż w zakupach Google. Będą to również niższe koszty za kliknięcia CPC w reklamy produktowe. Czynniki te sprawiają, że firma będzie przeznaczać mniej środków finansowych na prowadzenie swojej kampanii reklamowej w Internecie, zyskując jednocześnie wyższą widoczność reklam swoich produktów. Przedsiębiorca korzystający z porównywarki Google CSS otrzyma więc zwrot środków zainwestowanych w reklamę. Warto wspomnieć również o innej zalecie omawianej przeglądarki, a jest nią zwiększony CTR, czyli częstotliwość kliknięć w dane reklamy produktowe. Klikalność taka zostaje zwiększona, a co za tym idzie – większe zainteresowanie danym sklepem i produktami, jakie oferuje. Solidną zaletą porównywarek CSS jest fakt, że umożliwia ona najczęściej samodzielny wybór płatności dla reklamodawcy. Osoby prowadzące swój biznes mogą także skorzystać nawet z kilku CSS-ów. Wówczas reklamy nie będą występować blisko siebie i nie będą one w stanie ze sobą konkurować, a przedsiębiorca zyskuje zwiększony zasięg swojej reklamy. Każdy z CSS-ów działa wtedy w symbiozie ze sobą. Jak widać, zalet z korzystania z Google CSS jest całkiem sporo. Przede wszystkim, omówiona porównywarka umożliwia przedsiębiorcom prowadzenie efektywnych kampanii reklamowych. Koszty takiej inwestycji są niższe, za sprawą uniknięcia marży za zakupy w Google, a jednocześnie bardziej skuteczne, ponieważ widoczność reklam jest zwiększona. Korzystanie z CSS Get Noticed Shop wydaje się być dla przedsiębiorców opcją idealną.