Jak ulepszyć śledzenie w Google dzięki konwersjom rozszerzonym?

Google niedawno wdrożył Konwersje rozszerzone, czyli nową funkcję, która ułatwia zarządzanie kampaniami reklamowymi i może poprawić dokładność śledzenia konwersji. Konwersje rozszerzone pozwolą Ci zobaczyć konwersje z kampanii Google Ads, nawet jeśli interakcje mają miejsce na wielu urządzeniach lub na wielu e-mailach.
Nie czekaj na sukces – działaj!
Skontaktuj się z nami już dziś, aby dowiedzieć się, jak nasze rozwiązania mogą pomóc Twojemu biznesowi osiągnąć nowe wyżyny. Nasz zespół ekspertów jest gotowy, aby wspierać Cię na każdym kroku – od strategii po realizację. Z nami Twój biznes nie zna granic. Zacznij swoją podróż do sukcesu teraz!
Spis treści

Ponadto ta nowa funkcja, umożliwia firmom prawidłowe śledzenie wyników kampanii z zachowaniem prywatności konsumentów. Jest to funkcja, która zapewnia lepszy wgląd w dane, co z kolei ułatwia dostosowywanie kampanii w przyszłości.

Jak działają konwersje rozszerzone Google Ads

Jak wspomniałem powyżej, konwersje rozszerzone pomogą poprawić dokładność danych o konwersjach. Korzystając z bezpiecznego jednokierunkowego algorytmu haszującego, uzupełni wszelkie istniejące tagi danymi nie pozwalającymi na identyfikację użytkownika z Twojej witryny. Tak naprawdę oznacza to, że konwersje rozszerzone zaimportują dane użytkownika z Twojej witryny do istniejących tagów śledzenia. Uzyskasz lepszy wgląd w swoje wyniki bez narażania prywatności użytkowników.

Własne dane klientów są nadal szyfrowane przed wysłaniem do Google. Informacje takie jak adres e-mail lub numer telefonu pozostaną zaszyfrowane, co gwarantuje, że dane osobowe pozostaną anonimowe, ale nadal będzie można je dopasować do danych biznesowych, aby dokładnie przypisać konwersje kampanii. Google robi to, łącząc zaszyfrowane dane z kontami, na które się logujesz, aby przypisać kampanię do zdarzeń reklamowych, takich jak kliknięcia lub wyświetlenia. Dzięki temu firma może przypisywać skuteczne reklamy w celu poprawy skuteczności kampanii w przyszłości.

Gdy klienci dokonują konwersji w witrynie, firmy mogą otrzymać własne dane klientów, w tym imię i nazwisko, adres e-mail, adres domowy i numer telefonu. Przechwytując te dane za pomocą tagów śledzenia konwersji, dane te są następnie przesyłane do Google w postaci zahaszowanej. Oznacza to, że informacje są przekształcane w unikalne znaki o stałej długości. Google używa algorytmu SHA 256 do haszowania danych klientów, który jest branżowym standardem jednokierunkowego haszowania danych. Te dane są wykorzystywane do dopasowania konta Google klienta. Ten proces pozwala mierzyć skuteczność kampanii reklamowych poprzez powiązanie konwersji z reklamami, które kliknęli klienci. Ponadto zapewnia firmom wgląd w informacje o Twoich klientach, takie jak ich dane demograficzne i zainteresowania.

Firmy mogą skorzystać z Konwersji rozszerzonych, aby poprawić dokładność swoich bieżących pomiarów konwersji i uzupełnić istniejące już tagi konwersji, przesyłając prywatnie i bezpiecznie własne zahaszowane dane konwersji z Twojej witryny. Dzięki Konwersjom rozszerzonym użytkownicy mogą szybko lepiej zrozumieć wpływ danych dzięki nowym wynikom wpływu widocznym na stronie podsumowania konwersji w Google Ads.

Dlaczego warto korzystać z rozszerzonych konwersji Google?

Ponieważ marketerzy zaczynają dostrzegać spadek skuteczności reklam ze względu na środki ochrony prywatności, takie jak kalifornijska ustawa o ochronie prywatności konsumentów (CCPA) i wprowadzenie systemu iOS 15, wiele platform zwraca się do własnych danych klientów w celu śledzenia skuteczności. W ten sposób można zobaczyć, która reklama przykuła uwagę klienta, niezależnie od urządzenia lub adresu e-mail, z którego początkowo kliknął reklamę. Najnowsza funkcja Google zapewnia możliwość śledzenia konwersji w czasach prywatności danych, a wszystko to w istniejących ramach Google. Mając na uwadze te funkcje, konwersje rozszerzone są reklamowane jako pomost między kwestiami prywatności a lepszymi danymi dotyczącymi konwersji.

Konwersje rozszerzone umożliwiają gromadzenie danych własnych w Twojej witrynie, a następnie dopasowywanie tych danych do danych kampanii, takich jak reklamy wyświetlane na wielu urządzeniach.

Oto przykład działania konwersji rozszerzonych:

Fred używa swojego służbowego komputera, który jest zalogowany w Google za pomocą firmowego adresu e-mail. Prowadzi badania nad nowym gramofonem Bluetooth. Fred klika reklamę lokalnego sklepu muzycznego, ale nie dokonuje zakupu .

Później Fred korzysta z telefonu komórkowego, który jest zalogowany na jego osobisty adres e-mail, i wraca na stronę internetową sklepu muzycznego i kupuje gramofon.

Podczas tej transakcji kluczowe momenty są śledzone za pomocą Konwersji rozszerzonych. Podczas procesu płatności Fred wprowadza własne dane, takie jak adres wysyłkowy, adres e-mail i numer telefonu, aby dokonać zakupu. Dane te są następnie szyfrowane i wysyłane do Google.

Mimo że ta transakcja rozpoczęła się od firmowego e-maila, Fred korzysta z uwierzytelniania dwuskładnikowego na swoim telefonie komórkowym, jak wielu użytkowników. Dzięki temu Konwersje rozszerzone mogą powiązać zakup dokonany na telefonie z jego służbowym adresem e-mail, aby stworzyć pełny obraz Freda jako konsumenta, korzystając wyłącznie z jego własnych danych.

Bez konwersji rozszerzonych zakup Freda mógłby nie zostać przypisany reklamie Google, którą kliknął w pracy. Bez tych danych sklep muzyczny może uznać, że jego reklamy były nieskuteczne. Jednak po włączeniu konwersji rozszerzonych własne informacje Freda, takie jak numer telefonu i adres domowy, są z powrotem udostępniane Google Ads. Pozwala Google dopasować informacje Freda do reklam, które kliknął, skutecznie przypisując jego zakup do kampanii sklepu muzycznego.

Z perspektywy prywatności klienci nadal mają pełną kontrolę nad swoimi danymi. Google twierdzi, że ta technologia przesyła dane klientów tylko w postaci zaszyfrowanej za pomocą formuły SHA 256, standardu szyfrowania danych w firmach takich jak Google i Facebook. Dzięki temu tylko Google ma dostęp do danych klientów; Użytkownicy Google mogą kontrolować sposób ich używania w ustawieniach „Aktywność w internecie i aplikacjach” w panelu sterowania Moja aktywność. Google twierdzi, że dane klientów nie są udostępniane innym reklamodawcom, a kontrola dostępu i szyfrowanie są stosowane, aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi. Mimo to firmy muszą zająć się podstawowymi obawami dotyczącymi prywatności. Z tych powodów Google wymaga, aby reklamodawcy używali konwersji rozszerzonych, aby informować klientów, że ich dane są udostępniane stronom trzecim w celu świadczenia usług pomiaru reklam.

Jak zainstalować Ulepszone konwersje Google

Gdy użytkownicy będą gotowi, mogą ręcznie skonfigurować konwersje rozszerzone za pomocą Menedżera tagów Google, postępując zgodnie z tymi instrukcjami. Firmy mogą również włączyć funkcję ulepszonych konwersji Google, ręcznie konfigurując konwersję za pomocą globalnego tagu witryny. Firmy mogą również konfigurować konwersje rozszerzone za pomocą połączenia API . Wykorzystując konwersje rozszerzone, firmy odnoszą korzyści z lepszej optymalizacji i pomiaru kampanii online. Konwersje rozszerzone można skonfigurować za pomocą Menedżera tagów Google.

Ręczna konfiguracja konwersji rozszerzonych przy użyciu globalnych tagów witryny oznacza, że ​​można to zrobić za pomocą selektorów JavaScript lub CSS. Dzięki temu użytkownicy mogą znaleźć zmienne konwersji rozszerzonych pobrane ze strony konwersji lub zidentyfikować selektory CSS wprowadzające je do Google Ads. Konwersje rozszerzone możesz zastosować bezpośrednio na swojej stronie zamiast elementu iFrame lub narzędzia innej firmy, jeśli obecnie używasz globalnego tagu witryny Google do śledzenia konwersji.

Google Ads API pozwala użytkownikom w pełni wykorzystać konwersje rozszerzone, wysyłając własne dane klientów jako dostosowania konwersji przez maksymalnie 24 godziny. Aby zaimplementować konwersje rozszerzone za pomocą Google Ads API, należy rejestrować konwersję na swojej stronie za pomocą zwykłego tagu śledzenia konwersji. Po zarejestrowaniu konwersji zaszyfrowane dane własne mogą zostać przesłane za pośrednictwem połączenia API. Jest to dozwolone do 24 godzin po konwersji. Chociaż metoda API jest podobna do innych procesów, istnieją pewne kluczowe różnice.

Zaletą metody instalacji interfejsu API w porównaniu z innymi procesami jest dostarczanie danych własnych po zdarzeniu konwersji. Inne metody konwersji rozszerzonej, takie jak tagowanie, wymagają od firm wysyłania danych własnych w momencie wystąpienia konwersji. Dzięki interfejsom API zahaszowane dane własne mogą być wysyłane do 24 godzin po konwersji. Pozwala to na lokalizowanie danych własnych z innych źródeł, takich jak systemy CRM lub bazy danych. Korzystając z interfejsów API, konwersje aplikacji mogą być wysyłane do eksperymentów przyrostowych. Chociaż konwersje z aplikacji nie są dostępne w ustalaniu stawek ani w raportach Google Ads, konwersje z interfejsu API można przesyłać za pomocą interfejsu Enhanced Conversion API.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że zdecydujesz się rozpocząć korzystanie z Konwersji rozszerzonych. Poprawi to Twoje możliwości śledzenia skuteczności kampanii i ułatwi zarządzanie kampaniami Google Ads. Ta funkcja umożliwia śledzenie konwersji kliknięć w sposób szanujący prywatność użytkowników (oczywiście duża wygrana!). To wielka sprawa dla firm, które potrzebują przewagi w świecie, w którym dane użytkowników stają się coraz trudniejsze do zdobycia . Zarówno marketerzy, jak i reklamodawcy muszą być na bieżąco z tymi zmianami, ponieważ pomoże im to znaleźć lepsze sposoby na zwiększenie współczynników konwersji bez poświęcania danych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zapisz się do newslettera

Pozwól się zaskoczyć nowościami, poradami, darmowym dostępem do materiałów edukacyjnych. Otrzymuj powiadomienia o wpisach na naszym blogu i nie tylko!

Zapisz się do newslettera

Pozwól się zaskoczyć nowościami, poradami, darmowym dostępem do materiałów edukacyjnych. Otrzymuj powiadomienia o wpisach na naszym blogu i nie tylko!